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    A.C. After Cremona A History of the Modern Violin

    Preis
    87,00 € Inkl. 7% zzgl. Versandkosten
    Verlag:  Verlag Erwin Bochinsky
    Verlagsnummer:  9783955122270
    Bestellnummer:  GN150890
    Inhalt / Infotext
    Stradivari died in 1737, within about a decade after his death, theleading
    makers of not only Cremona, but the world, were gone. It was the endof an
    era. The Italian violin making centers were caught up with the othergreat
    movements of the times, the demise of 'Cremona' was like the passage ofa
    season, merely a natural transition to the next stage of existence. If itcan
    be said that after Cremonas 'golden Age', violin making becameretroactive in
    style, it can also be said that optimism and innovation movedfurther north,
    and on into France. With the establishment of theConservatoire, and the
    concentration of 'lutherie' in the city, Paris becameEuropes new violin
    capital, its new 'Cremona'.
    In 'A.C. After Cremona', JohnHuber presents this fascinating history of
    modern violin making. As in hisfirst Book about the history of violin making
    before Cremona, the authorillustrates instrument development with
    photographic examples of ancientstringed Instruments.
    Introduction - The violin bow, a gift of the SilkRoad
    Violin evolution, revolution, and migrant Italians
    A contemporary view Sibires comments from 1806
    The Viola
    'Strad copies', market effects, andnational styles
    Patronage, a major evolutionary selective force
    Instrumentselection, patronage, and the violin market
    Photo Gallery Selected 19thcentury Instruments
    Conclusions
    Bibliography

    Eine Geschichte der modernenGeige
    Nach Stradivaris Tod 1737, verschwanden innerhalb eines Jahrzehntesdie
    führenden Geigenbauer Cremonas von der Weltbühne. Es war das Ende einerÄra.
    Die italienischen Geigenbauzentren waren mit den anderen großenBewegungen
    der Zeit beschäftigt, der Niedergang von Cremona' war wie derVerlauf einer
    Saison, lediglich ein natürlicher Übergang zur nächsten Stufedes Daseins.
    Wenn man sagen kann, dass der Geigenbau nach Cremonas goldenemZeitalter' im
    Stil dem Alten verhaftet blieb, so kann man gleichermaßenfeststellen, dass
    Optimismus und Innovation weiter nach Norden und weiternach Frankreich
    zogen. Mit der Gründung des Conservatoire wurde Paris Europasneue
    Geigenhauptstadt, das neue Cremona'.
    In A.C. After Cremona' erzählt JohnHuber diese faszinierende Geschichte des
    modernen Geigenbaus. Wie in seinemersten Buch über die Zeit vor Cremona (B.
    C. Before Cremona'),veranschaulicht der Autor die Entwicklung der
    Instrumente mit vielenhochwertigen Abbildungen.
    Sprache: Englisch
    Gebunden mit Schutzumschlag, 108Seiten.